Blog

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 56.

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz III

08-03-2012 00:17
17
Komentarze: 17
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Poniżej trzecia część wrażeń. Tym razem tylko opis świata i Wolnego Miasta Chicago, bo tylko tyle miałem czas przeczytać. Na wstępie zaznaczę, że po przeciętnej historii/wprowadzeniu, całkiem niezłej cybernetyce, poprawnej (choć nie bez wad) sieci i kiepskim sprzęcie, opis świata to fragment, który autentycznie mi się spodobał. Początek może nie jest najlepszy, bo zaczyna się od Unii Środkowoafrykańskiej, czyli izolacjonistycznego mocarstwa zajmującego większą część Afryki. Biedni, gnębieni Afrykańczycy w ciągu dziesięcioleci z zadupia świata stali się potęgą (tak, tak to jest zarysowane w p...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz II

05-03-2012 15:04
15
Komentarze: 14
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Pierwsza część wrażeń z lektury TUTAJ. Pod koniec poprzedniego rozdziału jest jeszcze jedna, ważna rzecz - zasady reputacji. Zasady są dość proste: mamy punkty reputacji, które dostajemy/tracimy zależnie od tego, jak się zachowujemy. Dbanie o styl jest wynagradzane, zdradzenie zleceniodawcy karane, itd. (o dziwo premiowane jest pomaganie potrzebującym a karane ich krzywdzenie i to od każdej skrzywdzonej osoby, co IMHO totalnie nie pasuje do złego dyrektora czy szefa mafii, w których możemy się wcielić... a którzy powinni mieć reputację ujemną liczoną w tysiącach). Jak wykorzystujemy punkty...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz I

05-03-2012 00:01
18
Komentarze: 17
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Uwaga - poniższe nie jest pełnoprawną recenzją. To jedynie wrażenia z lektury, pisane na bieżąco, raczej nieskładne. Muszę je spisać, by mi gdzieś nie uciekły, a skoro już mam to zrobić, to wolę się nimi podzielić. Układ podręcznika od początku budzi moje zastrzeżenia. Najpierw opowiadanie - standard, nawet niezłe jak na podręcznik RPG. Potem leksykon. A potem... historia? Nie ma żadnego wstępu, żadnego "o czym jest ta gra", żadnej listy inspiracji, żadnego "co znajdziesz w każdym rozdziale"? Cholera, nie podoba mi się. Dobry podręcznik poświęca chwilę na wyjaśnienie, w co właściwie gramy. S...

Kultura ucieczki

26-02-2012 12:58
33
Komentarze: 54
W działach: przemyślenia
Disclaimer: poniższy tekst w pesymistyczny, subiektywny sposób przedstawia to, jak funkcjonuje nasze społeczeństwo. Na zachętę powiem, że oprócz polityki czy ekonomii będzie też trochę o fantastyce i grach. Jeśli nie lubisz wysłuchiwania w sieci narzekania innych ludzi, to nie czytaj. Nie przedstawiam poniższych przemyśleń jako prawdy objawionej i szczerze chciałbym by postawiona diagnoza była nieprawdziwa. Być, znaczy mieć Żyjemy w społeczeństwie masowej konsumpcji, która jest motorem naszego postępu. Marnujemy blisko 2/3 wyprodukowanej żywności i celowo projektujemy przedmioty codziennego u...

KB#28 Czym jest rasa w RPG?

02-02-2012 12:09
26
Komentarze: 20
W działach: przemyślenia, RPG, KB
KB#28 Czym jest rasa w RPG?
Notka o KB#28 TUTAJ. Rasa określa przede wszystkim wygląd, wizerunek postaci. To pierwsza i najważniejsza zewnętrzna cecha, która definiuje postać: nawet najbardziej charakterystyczny strój możemy zmienić. Rasa, niezmienna, jest zaś tym, kim jesteśmy naprawdę. Chcemy być wielkim, twardym kolesiem, przy którym Pudzian to chuchro? Nie tworzymy sobie napakowanego człowieka - tworzymy sobie Ogra. Chcemy być mega seksowną laską albo czarującym (czasem dosłownie) uwodzicielem? W rubryce "rasa" wpisujemy zgrabne i powabne "elf". Chcemy, by rasa mocno pokazywała na zewnątrz kim jest nasza postać i...

Walki w kosmosie - Brawurowe i Grywalne

12-01-2012 14:39
21
Komentarze: 13
W działach: przemyślenia, RPG, z szuflady
Walki w kosmosie - Brawurowe i Grywalne
Poniższa notka powstała na podstawie mojego zbioru notatek z czasów, gdy prowadziłem przygodę luźno wzorowaną na serialu Firefly. Wszelkie odniesienia mechaniczne będą do mechaniki SWEPl którą wtedy wykorzystywałem. Słowem Wstępu Walki w kosmosie są fajne - na filmie, w telewizji. Można wtedy fajnie przedstawić walkę w trzech wymiarach, pokazać czadowe efekty specjalne: lasery, rakiety, rozbłyski tarcz, smugi silników, wybuchające statki kosmiczne. Z perspektywy obserwatora, fajnie to wygląda. Na sesji jest trochę trudniej. Przede wszystkim, w trakcie kosmicznej walki każdy gracz powinien...

O chlebie i wodzie (w średniowieczu)

07-01-2012 18:44
22
Komentarze: 24
W działach: przemyślenia, RPG
O chlebie i wodzie (w średniowieczu)
Garść ciekawych obliczeń. Załóżmy, że nasz żyjący w XIVw awanturnik wymienił na targu tani topór złupiony z jakiegoś wroga (warty 4 grosze) na korzec żyta (warty mniej więcej tyle samo). Zakładam, że korzec żyta waży ok. 86,8kg (przyjąłem przelicznik 1l żyta = 0,72kg, i ~120,6l w korcu). Co by się przydało z tym żytem zrobić? Ano, przemielić i upiec smaczny chlebek. Powiedzmy, że nasz awanturnik ma układy z młynarzem i piekarzem (często ta sama osoba) i nie musi mu zapłacić za przemiał. Przy stracie ziarna rzędu 30%, uzyskuje ok. 62kg mąki. Tą mąkę przydałoby się teraz wypiec: z 1kg mąki...

Włócznia włóczni nierówna

05-01-2012 19:04
8
Komentarze: 18
W działach: przemyślenia, RPG, raporty z sesji
Krótki miecz: Siła + k6 obrażeń. Czekan: Siła + k6 obrażeń. Miecz: Siła + k8 obrażeń. Topór: Siła + k8 obrażeń.... Znacie to skądś? Nie, nie chodzi mi o konkretny system. Chodzi mi o ogólne założenie: wiele broni w RPG się od siebie zbytnio nie różni. Niektóre oczywiście dają nam jakieś bonusy lub kary, typu włócznia ma większy zasięg i zwiększa naszą obronę, ale wymaga obu rąk. Przygotowuję sobie teraz notatki do kroniki dziejącej się w czasach pierwszych Piastów i powiem wam, że mimo ograniczonej ilości rodzajów oręża występującego w tamtym okresie (najpowszechniejsza broń? Miecz, topór i...

W służbie Piastów

28-12-2011 20:17
33
Komentarze: 51
W działach: RPG, przemyślenia, raporty z sesji
W służbie Piastów
Ostatnio przeżywam swojego rodzaju erpegowy renesans. Nie mam czasu na pisanie artykułów ani inne para-erpegowe zajęcia, ponieważ robię to, co stanowi clou naszego hobby - gram. W poniedziałek skończyłem prowadzić Więzy Krwi, kronikę dla śmiertelników w Świecie Mroku, inspirowaną Lovecraftem i mrocznymi kultami z Oczyma Duszy. Wcześniej, bo w czwartek przed świętami, zakończyła się kampania Szczura (Mag: Przebudzenie we współczesnej Warszawie) i zacznie niedługo następna - Cadwallon w klimatach czarnej komedii/noir. Garnek prowadzi w międzyczasie bardzo odprężające sesje Dresden Files. Zdarzał...

Russkoje arużje, czyli rosyjska broń do Savage Worlds

15-12-2011 16:47
16
Komentarze: 7
W działach: z szuflady, RPG, SWEPl
Nazwa Russkoje Arużje właściwie mówi sama za siebie: to katalog współczesnego uzbrojenia dostępnego w Federacji Rosyjskiej i jej okolicach, przepisanego w przystępnej formie na mechanikę Savage Worlds. To stosunkowo stary projekt, który postanowiłem odkopać. W pewnym sensie to ulepszona, poprawiona wersja mojej Dzikiej Zbrojowni - w dużej mierze to na niej się opierałem. Jest tu trochę zasad dodatkowych których nie ma w SWEPl, ale wystarczy je wywalić by cieszyć się grą w wersji vanilla. Fani militariów oczywiście będą się czuli miło dopieszczeni :-) Tekst nie jest ładnie złożony, bo nie...