Blog - SWEPl

Wyświetlono rezultaty 1-5 z 5.

Językowy dylemat

16-12-2012 03:40
20
Komentarze: 29
W działach: marudzenie, przemyślenia, RPG, z szuflady, SWEPl
Językowy dylemat
Mam pozornie prosty dylemat i pomyślałem, że zwrócę się do was o radę. Od jakiegoś czasu piszę, nazwijmy to roboczo, heartbreakera. Rzecz nazywa się Las Torres, i jest, najprościej mówiąc, opisem dużego, współczesnego miejskiego settingu w stylu GTA, osadzonego na wybrzeżu Kalifornii, do sesji kryminalnych/sensacyjnych. Może o tym słyszeliście, bo pisałem o tym jakiś czas temu. I teraz pojawia się ta durna kwestia. Pisać po angielsku czy po polsku? Angielski: - nieźle znam ten język (oglądam/czytam w większości po angielsku), ale wciąż mam wrażenie, że popełniam błędy albo piszę zbyt sztyw...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz III

08-03-2012 00:17
17
Komentarze: 17
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Poniżej trzecia część wrażeń. Tym razem tylko opis świata i Wolnego Miasta Chicago, bo tylko tyle miałem czas przeczytać. Na wstępie zaznaczę, że po przeciętnej historii/wprowadzeniu, całkiem niezłej cybernetyce, poprawnej (choć nie bez wad) sieci i kiepskim sprzęcie, opis świata to fragment, który autentycznie mi się spodobał. Początek może nie jest najlepszy, bo zaczyna się od Unii Środkowoafrykańskiej, czyli izolacjonistycznego mocarstwa zajmującego większą część Afryki. Biedni, gnębieni Afrykańczycy w ciągu dziesięcioleci z zadupia świata stali się potęgą (tak, tak to jest zarysowane w p...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz II

05-03-2012 15:04
15
Komentarze: 14
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Pierwsza część wrażeń z lektury TUTAJ. Pod koniec poprzedniego rozdziału jest jeszcze jedna, ważna rzecz - zasady reputacji. Zasady są dość proste: mamy punkty reputacji, które dostajemy/tracimy zależnie od tego, jak się zachowujemy. Dbanie o styl jest wynagradzane, zdradzenie zleceniodawcy karane, itd. (o dziwo premiowane jest pomaganie potrzebującym a karane ich krzywdzenie i to od każdej skrzywdzonej osoby, co IMHO totalnie nie pasuje do złego dyrektora czy szefa mafii, w których możemy się wcielić... a którzy powinni mieć reputację ujemną liczoną w tysiącach). Jak wykorzystujemy punkty...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz I

05-03-2012 00:01
18
Komentarze: 17
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Uwaga - poniższe nie jest pełnoprawną recenzją. To jedynie wrażenia z lektury, pisane na bieżąco, raczej nieskładne. Muszę je spisać, by mi gdzieś nie uciekły, a skoro już mam to zrobić, to wolę się nimi podzielić. Układ podręcznika od początku budzi moje zastrzeżenia. Najpierw opowiadanie - standard, nawet niezłe jak na podręcznik RPG. Potem leksykon. A potem... historia? Nie ma żadnego wstępu, żadnego "o czym jest ta gra", żadnej listy inspiracji, żadnego "co znajdziesz w każdym rozdziale"? Cholera, nie podoba mi się. Dobry podręcznik poświęca chwilę na wyjaśnienie, w co właściwie gramy. S...

Russkoje arużje, czyli rosyjska broń do Savage Worlds

15-12-2011 16:47
16
Komentarze: 7
W działach: z szuflady, RPG, SWEPl
Nazwa Russkoje Arużje właściwie mówi sama za siebie: to katalog współczesnego uzbrojenia dostępnego w Federacji Rosyjskiej i jej okolicach, przepisanego w przystępnej formie na mechanikę Savage Worlds. To stosunkowo stary projekt, który postanowiłem odkopać. W pewnym sensie to ulepszona, poprawiona wersja mojej Dzikiej Zbrojowni - w dużej mierze to na niej się opierałem. Jest tu trochę zasad dodatkowych których nie ma w SWEPl, ale wystarczy je wywalić by cieszyć się grą w wersji vanilla. Fani militariów oczywiście będą się czuli miło dopieszczeni :-) Tekst nie jest ładnie złożony, bo nie...