Blog - przemyślenia

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 21.

Broń w horrorze

12-07-2013 00:36
10
Komentarze: 15
W działach: przemyślenia, RPG, zombie
Broń w horrorze
Ostatnio nudziło mi się w komunikacji miejskiej, więc z pomocą telefonu i Google Drive, wysmarzyłem poniższą notkę. Miłej lektury.  W zdecydowanej większości horrorów (zwłaszcza horrorów akcji), bohater prędzej czy później sięga po oręż by zgładzić swoich wrogów. Bohaterowie na sesji RPG sięgną po broń jeszcze szybciej: bo są świadomi gatunku (genre savvy), bo zwykle nie znoszą bezczynności, bo wiedzą, że są bohaterami. Paradoksalnie jednak, to nie rolą graczy jest się wyposażyć jak najlepiej, ale rolą MG podrzucić im oręż który uczyni walkę klimatycz...

Jak stworzyć sandboxowy moduł do RPG?

09-04-2013 20:36
9
Komentarze: 20
W działach: przemyślenia, RPG
Jak stworzyć sandboxowy moduł do RPG?
Wbrew pozorom nie jest to artykuł poradnikowy, który wyłoży wam, drogim czytelnikom, problematykę tworzenia sandboxów. Mam jednak nadzieję, że te kilka sekund poświęconych na kliknięcie w link okaże się dla was przydatne, ponieważ to zaproszenie do dyskusji na temat tego typu modułów/gier. Przyznam szczerze: prowadziłem kampanie sandboxowe, o otwartym świecie. Nigdy jednak nie korzystałem z pomocy do gry, nieraz utożsamianych z modułami sandboxowymi: mapek heksowych, tabel spotkań losowych, generatorów łupów itp. A chciałbym zacząć. Przede wszystkim, chciałbym opisać setting na modłę sandb...

Językowy dylemat

16-12-2012 03:40
20
Komentarze: 29
W działach: marudzenie, przemyślenia, RPG, z szuflady, SWEPl
Językowy dylemat
Mam pozornie prosty dylemat i pomyślałem, że zwrócę się do was o radę. Od jakiegoś czasu piszę, nazwijmy to roboczo, heartbreakera. Rzecz nazywa się Las Torres, i jest, najprościej mówiąc, opisem dużego, współczesnego miejskiego settingu w stylu GTA, osadzonego na wybrzeżu Kalifornii, do sesji kryminalnych/sensacyjnych. Może o tym słyszeliście, bo pisałem o tym jakiś czas temu. I teraz pojawia się ta durna kwestia. Pisać po angielsku czy po polsku? Angielski: - nieźle znam ten język (oglądam/czytam w większości po angielsku), ale wciąż mam wrażenie, że popełniam błędy albo piszę zbyt sztyw...

KB#32 Technika - dekoracja czy coś więcej?

14-06-2012 20:24
15
Komentarze: 2
W działach: karnawał blogowy, KB, przemyślenia, RPG
KB#32 Technika - dekoracja czy coś więcej?
Wpis powstał jako część 32 edycji Karnawału Blogowego Technika - z greckiego technē (sztuka, rzemiosło, kunszt, umiejętność) to dziedzina działalności, polegająca na wytwarzaniu zjawisk i przedmiotów nie występujących naturalnie w przyrodzie. Na potrzeby poniższego artykułu pod tym pojęciem będziemy rozumieli też wszystkie wytwory techniki. Tworząc setting S-F często stajemy przed pytaniem - jaką rolę odgrywa w naszym świecie technika? Częstokroć technika to tylko estetyka plus klucz do zawieszenia niewiary. Blastery, kosmiczne myśliwce, skoki w nadprzestrzeń - to tylko dekoracje charak...

Kultura ucieczki

26-02-2012 12:58
33
Komentarze: 54
W działach: przemyślenia
Disclaimer: poniższy tekst w pesymistyczny, subiektywny sposób przedstawia to, jak funkcjonuje nasze społeczeństwo. Na zachętę powiem, że oprócz polityki czy ekonomii będzie też trochę o fantastyce i grach. Jeśli nie lubisz wysłuchiwania w sieci narzekania innych ludzi, to nie czytaj. Nie przedstawiam poniższych przemyśleń jako prawdy objawionej i szczerze chciałbym by postawiona diagnoza była nieprawdziwa. Być, znaczy mieć Żyjemy w społeczeństwie masowej konsumpcji, która jest motorem naszego postępu. Marnujemy blisko 2/3 wyprodukowanej żywności i celowo projektujemy przedmioty codziennego u...

KB#28 Czym jest rasa w RPG?

02-02-2012 12:09
26
Komentarze: 20
W działach: przemyślenia, RPG, KB
KB#28 Czym jest rasa w RPG?
Notka o KB#28 TUTAJ. Rasa określa przede wszystkim wygląd, wizerunek postaci. To pierwsza i najważniejsza zewnętrzna cecha, która definiuje postać: nawet najbardziej charakterystyczny strój możemy zmienić. Rasa, niezmienna, jest zaś tym, kim jesteśmy naprawdę. Chcemy być wielkim, twardym kolesiem, przy którym Pudzian to chuchro? Nie tworzymy sobie napakowanego człowieka - tworzymy sobie Ogra. Chcemy być mega seksowną laską albo czarującym (czasem dosłownie) uwodzicielem? W rubryce "rasa" wpisujemy zgrabne i powabne "elf". Chcemy, by rasa mocno pokazywała na zewnątrz kim jest nasza postać i...

Walki w kosmosie - Brawurowe i Grywalne

12-01-2012 14:39
21
Komentarze: 13
W działach: przemyślenia, RPG, z szuflady
Walki w kosmosie - Brawurowe i Grywalne
Poniższa notka powstała na podstawie mojego zbioru notatek z czasów, gdy prowadziłem przygodę luźno wzorowaną na serialu Firefly. Wszelkie odniesienia mechaniczne będą do mechaniki SWEPl którą wtedy wykorzystywałem. Słowem Wstępu Walki w kosmosie są fajne - na filmie, w telewizji. Można wtedy fajnie przedstawić walkę w trzech wymiarach, pokazać czadowe efekty specjalne: lasery, rakiety, rozbłyski tarcz, smugi silników, wybuchające statki kosmiczne. Z perspektywy obserwatora, fajnie to wygląda. Na sesji jest trochę trudniej. Przede wszystkim, w trakcie kosmicznej walki każdy gracz powinien...

O chlebie i wodzie (w średniowieczu)

07-01-2012 18:44
22
Komentarze: 24
W działach: przemyślenia, RPG
O chlebie i wodzie (w średniowieczu)
Garść ciekawych obliczeń. Załóżmy, że nasz żyjący w XIVw awanturnik wymienił na targu tani topór złupiony z jakiegoś wroga (warty 4 grosze) na korzec żyta (warty mniej więcej tyle samo). Zakładam, że korzec żyta waży ok. 86,8kg (przyjąłem przelicznik 1l żyta = 0,72kg, i ~120,6l w korcu). Co by się przydało z tym żytem zrobić? Ano, przemielić i upiec smaczny chlebek. Powiedzmy, że nasz awanturnik ma układy z młynarzem i piekarzem (często ta sama osoba) i nie musi mu zapłacić za przemiał. Przy stracie ziarna rzędu 30%, uzyskuje ok. 62kg mąki. Tą mąkę przydałoby się teraz wypiec: z 1kg mąki...

Włócznia włóczni nierówna

05-01-2012 19:04
8
Komentarze: 18
W działach: przemyślenia, RPG, raporty z sesji
Krótki miecz: Siła + k6 obrażeń. Czekan: Siła + k6 obrażeń. Miecz: Siła + k8 obrażeń. Topór: Siła + k8 obrażeń.... Znacie to skądś? Nie, nie chodzi mi o konkretny system. Chodzi mi o ogólne założenie: wiele broni w RPG się od siebie zbytnio nie różni. Niektóre oczywiście dają nam jakieś bonusy lub kary, typu włócznia ma większy zasięg i zwiększa naszą obronę, ale wymaga obu rąk. Przygotowuję sobie teraz notatki do kroniki dziejącej się w czasach pierwszych Piastów i powiem wam, że mimo ograniczonej ilości rodzajów oręża występującego w tamtym okresie (najpowszechniejsza broń? Miecz, topór i...

W służbie Piastów

28-12-2011 20:17
33
Komentarze: 51
W działach: RPG, przemyślenia, raporty z sesji
W służbie Piastów
Ostatnio przeżywam swojego rodzaju erpegowy renesans. Nie mam czasu na pisanie artykułów ani inne para-erpegowe zajęcia, ponieważ robię to, co stanowi clou naszego hobby - gram. W poniedziałek skończyłem prowadzić Więzy Krwi, kronikę dla śmiertelników w Świecie Mroku, inspirowaną Lovecraftem i mrocznymi kultami z Oczyma Duszy. Wcześniej, bo w czwartek przed świętami, zakończyła się kampania Szczura (Mag: Przebudzenie we współczesnej Warszawie) i zacznie niedługo następna - Cadwallon w klimatach czarnej komedii/noir. Garnek prowadzi w międzyczasie bardzo odprężające sesje Dresden Files. Zdarzał...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.