Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 11-20 z 34.

Walki w kosmosie - Brawurowe i Grywalne

12-01-2012 14:39
21
Komentarze: 13
W działach: przemyślenia, RPG, z szuflady
Walki w kosmosie - Brawurowe i Grywalne
Poniższa notka powstała na podstawie mojego zbioru notatek z czasów, gdy prowadziłem przygodę luźno wzorowaną na serialu Firefly. Wszelkie odniesienia mechaniczne będą do mechaniki SWEPl którą wtedy wykorzystywałem. Słowem Wstępu Walki w kosmosie są fajne - na filmie, w telewizji. Można wtedy fajnie przedstawić walkę w trzech wymiarach, pokazać czadowe efekty specjalne: lasery, rakiety, rozbłyski tarcz, smugi silników, wybuchające statki kosmiczne. Z perspektywy obserwatora, fajnie to wygląda. Na sesji jest trochę trudniej. Przede wszystkim, w trakcie kosmicznej walki każdy gracz powinien...

O chlebie i wodzie (w średniowieczu)

07-01-2012 18:44
22
Komentarze: 24
W działach: przemyślenia, RPG
O chlebie i wodzie (w średniowieczu)
Garść ciekawych obliczeń. Załóżmy, że nasz żyjący w XIVw awanturnik wymienił na targu tani topór złupiony z jakiegoś wroga (warty 4 grosze) na korzec żyta (warty mniej więcej tyle samo). Zakładam, że korzec żyta waży ok. 86,8kg (przyjąłem przelicznik 1l żyta = 0,72kg, i ~120,6l w korcu). Co by się przydało z tym żytem zrobić? Ano, przemielić i upiec smaczny chlebek. Powiedzmy, że nasz awanturnik ma układy z młynarzem i piekarzem (często ta sama osoba) i nie musi mu zapłacić za przemiał. Przy stracie ziarna rzędu 30%, uzyskuje ok. 62kg mąki. Tą mąkę przydałoby się teraz wypiec: z 1kg mąki...

Włócznia włóczni nierówna

05-01-2012 19:04
8
Komentarze: 18
W działach: przemyślenia, RPG, raporty z sesji
Krótki miecz: Siła + k6 obrażeń. Czekan: Siła + k6 obrażeń. Miecz: Siła + k8 obrażeń. Topór: Siła + k8 obrażeń.... Znacie to skądś? Nie, nie chodzi mi o konkretny system. Chodzi mi o ogólne założenie: wiele broni w RPG się od siebie zbytnio nie różni. Niektóre oczywiście dają nam jakieś bonusy lub kary, typu włócznia ma większy zasięg i zwiększa naszą obronę, ale wymaga obu rąk. Przygotowuję sobie teraz notatki do kroniki dziejącej się w czasach pierwszych Piastów i powiem wam, że mimo ograniczonej ilości rodzajów oręża występującego w tamtym okresie (najpowszechniejsza broń? Miecz, topór i...

W służbie Piastów

28-12-2011 20:17
33
Komentarze: 51
W działach: RPG, przemyślenia, raporty z sesji
W służbie Piastów
Ostatnio przeżywam swojego rodzaju erpegowy renesans. Nie mam czasu na pisanie artykułów ani inne para-erpegowe zajęcia, ponieważ robię to, co stanowi clou naszego hobby - gram. W poniedziałek skończyłem prowadzić Więzy Krwi, kronikę dla śmiertelników w Świecie Mroku, inspirowaną Lovecraftem i mrocznymi kultami z Oczyma Duszy. Wcześniej, bo w czwartek przed świętami, zakończyła się kampania Szczura (Mag: Przebudzenie we współczesnej Warszawie) i zacznie niedługo następna - Cadwallon w klimatach czarnej komedii/noir. Garnek prowadzi w międzyczasie bardzo odprężające sesje Dresden Files. Zdarzał...

Russkoje arużje, czyli rosyjska broń do Savage Worlds

15-12-2011 16:47
16
Komentarze: 7
W działach: z szuflady, RPG, SWEPl
Nazwa Russkoje Arużje właściwie mówi sama za siebie: to katalog współczesnego uzbrojenia dostępnego w Federacji Rosyjskiej i jej okolicach, przepisanego w przystępnej formie na mechanikę Savage Worlds. To stosunkowo stary projekt, który postanowiłem odkopać. W pewnym sensie to ulepszona, poprawiona wersja mojej Dzikiej Zbrojowni - w dużej mierze to na niej się opierałem. Jest tu trochę zasad dodatkowych których nie ma w SWEPl, ale wystarczy je wywalić by cieszyć się grą w wersji vanilla. Fani militariów oczywiście będą się czuli miło dopieszczeni :-) Tekst nie jest ładnie złożony, bo nie...

Naukowa woda święcona

31-08-2011 23:59
16
Komentarze: 27
W działach: bez sensu, przemyślenia, RPG
Notka może być obraźliwa dla ludzi, którzy nie potrafią zaakceptować umiarkowanych/stonowanych żartów z religii około chrześcijańskiej. Lojalnie ostrzegam. Zasada jest prosta - nie chcesz, nie czytaj. Dziś usłyszałem stary, ale jary żart: P: Jaki jest skład chemiczny wody święconej? O: H2O plus Duch Święty. Takie paranaukowe podejście bardzo mi się spodobało, i zacząłem sobie nad tą wodą święconą rozmyślać. Pewną inspiracją dla mnie jest też serial True Blood ze swoim pseudonaukowym podejściem do "V", czyli wampirzej krwi. (dla tych którzy nie kojarzą: to taka opera mydlana o wampirach, z d...

Kuszenie i grzech (śladem Gruszczego)

06-08-2011 01:36
9
Komentarze: 2
W działach: przemyślenia, RPG, Pieśń Lodu i Ognia
Zainspirowany notką Gruszczego pt. Dark fantasy - Kuszenie i grzech wklejam notatki sporządzone na potrzeby pewnej kampanii w klimatach średniowiecznego fantasy, która nigdy nie doszła do skutku. Miała być inspirowana Pieśnią Lodu i Ognia, lecz zdecydowanie bardziej heroiczna i mniej mroczna niż saga Martina. Założenie jest proste: Przejrzysta i prosta mechanika grzechu, oddająca kodeks rycerski, działająca wedle zasady "nie ma przebacz". W myśl tej mechaniki, sporo czynów jest zabronionych: postacie graczy będą w naturalny sposób kuszone by robić to, co zabronione, bo najczęściej tak jest...

Drużynowa biurokracja

15-06-2011 00:06
14
Komentarze: 17
W działach: RPG, przemyślenia, marudzenie
Temat wydawać się może dziwny, ale w 2 z 3 ostatnich kampanii mieliśmy z tym problem dlatego też postanowiłem o tym strzelić szybką notkę. Problem sprowadza się do tego, co następuje: W sytuacji, gdy w świecie gry drużyna przyjmuje jakąś osobowość prawną (np. postacie zakładają firmę, stowarzyszenie, etc) postacie/gracze (czasem ta granica się zaciera) postanawiają ustalić swoje prawa i obowiązki, funkcje w ramach grupy, słowem - ustalić coś na kształt statutu. Wszystko oczywiście in-game. Niestety, to "in-game" oznacza, że gracze sporą część uwagi poświęcają właśnie ogarnięciu tych kwestii...

Erpegowe sierotki

03-11-2010 12:37
43
Komentarze: 13
W działach: RPG, przemyślenia
Jestem w trakcie wymyślania postaci śmiertelnika do nWoD-u i zablokowałem się na pewnej rzeczy. Rzeczy, która skłoniła mnie do napisania tej notki. Rodzina. Podstawowa grupa społeczna, w której funkcjonujemy, bez której często zupełnie nie wyobrażamy sobie życia, nawet we współczesnym, dziwnym świecie. A mimo to, Bohaterowie Graczy zazwyczaj są sierotkami (choćby tylko "słomianymi"). Zwykle temat rodziny BG się pomija; czasem gracze wprost deklarują, że nie mają rodziców, a jeśli mają - to na 99% nie pojawią się nigdy na sesji. Z rodzeństwem czy kuzynostwem jest już trochę lepiej. Po pierws...

KB#15: Realizm, punkt odniesienia i konflikty

27-10-2010 01:01
28
Komentarze: 21
W działach: RPG, przemyślenia, karnawał blogowy
Wpis w ramach XV edycji Karnawału Blogowego Czy da się przepłynąć rzekę w zbroi? Czy można przestrzelić kłódkę z pistoletu? Czy da się przeciąć jeden miecz drugim? Czy Mistrz Gry musi znać odpowiedź na te wszystkie pytania? Zapraszam do lektury mojego wpisu na temat roli realizmu na sesjach, głównie w kontekście konfliktu realizm vs mechanika. Wpis został oparty na prelekcji, którą prowadziłem m.in. na Pyrkonie i zjAvie. Czym jest realizm w kontekście gier fabularnych? To najbardziej elementarne pytanie, pozwalające nam w ogóle zidentyfikować temat, o którym mówimy. Czym jest zatem realizm?...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.