Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 34.

Broń w horrorze

12-07-2013 00:36
10
Komentarze: 15
W działach: przemyślenia, RPG, zombie
Broń w horrorze
Ostatnio nudziło mi się w komunikacji miejskiej, więc z pomocą telefonu i Google Drive, wysmarzyłem poniższą notkę. Miłej lektury.  W zdecydowanej większości horrorów (zwłaszcza horrorów akcji), bohater prędzej czy później sięga po oręż by zgładzić swoich wrogów. Bohaterowie na sesji RPG sięgną po broń jeszcze szybciej: bo są świadomi gatunku (genre savvy), bo zwykle nie znoszą bezczynności, bo wiedzą, że są bohaterami. Paradoksalnie jednak, to nie rolą graczy jest się wyposażyć jak najlepiej, ale rolą MG podrzucić im oręż który uczyni walkę klimatycz...

System autorski w klimatach dystopii na Polter.pl - ktokolwiek widział...

01-05-2013 01:21
0
Komentarze: 9
W działach: RPG
Dawno, dawno temu (z 5-7 lat co najmniej), ktoś tu, na Polterze opisywał system autorski nad którym pracuje, w klimatach dystopii lat 30 XXw. Wśród inspiracji było m.in. "Dark City" czy "Metropolis" Fritza Langa. Przyznam, że tamte opisy bardzo mi się podobały, ale za cholerę nie mogę ich znaleźć, a chciałbym niedługo poprowadzić w podobnych klimatach. Jednym z motywów charakterystycznych byli ponurzy agenci rządowi (tacy Men in Black) którzy mieli zdolność ograniczonej prekognicji i potrafili np. przewidzieć gdzie schowa się przeciwnik (i zacząć strzelać w tamtym kierunku) albo uniknąć ataku,...

Jak stworzyć sandboxowy moduł do RPG?

09-04-2013 20:36
9
Komentarze: 20
W działach: przemyślenia, RPG
Jak stworzyć sandboxowy moduł do RPG?
Wbrew pozorom nie jest to artykuł poradnikowy, który wyłoży wam, drogim czytelnikom, problematykę tworzenia sandboxów. Mam jednak nadzieję, że te kilka sekund poświęconych na kliknięcie w link okaże się dla was przydatne, ponieważ to zaproszenie do dyskusji na temat tego typu modułów/gier. Przyznam szczerze: prowadziłem kampanie sandboxowe, o otwartym świecie. Nigdy jednak nie korzystałem z pomocy do gry, nieraz utożsamianych z modułami sandboxowymi: mapek heksowych, tabel spotkań losowych, generatorów łupów itp. A chciałbym zacząć. Przede wszystkim, chciałbym opisać setting na modłę sandb...

Językowy dylemat

16-12-2012 03:40
20
Komentarze: 29
W działach: marudzenie, przemyślenia, RPG, z szuflady, SWEPl
Językowy dylemat
Mam pozornie prosty dylemat i pomyślałem, że zwrócę się do was o radę. Od jakiegoś czasu piszę, nazwijmy to roboczo, heartbreakera. Rzecz nazywa się Las Torres, i jest, najprościej mówiąc, opisem dużego, współczesnego miejskiego settingu w stylu GTA, osadzonego na wybrzeżu Kalifornii, do sesji kryminalnych/sensacyjnych. Może o tym słyszeliście, bo pisałem o tym jakiś czas temu. I teraz pojawia się ta durna kwestia. Pisać po angielsku czy po polsku? Angielski: - nieźle znam ten język (oglądam/czytam w większości po angielsku), ale wciąż mam wrażenie, że popełniam błędy albo piszę zbyt sztyw...

Sesja na żywo + Skype

27-10-2012 19:26
16
Komentarze: 6
W działach: Gerard poleca, RPG, raporty z sesji
Będzie krótko graniu sesji na żywo, z jednym graczem zdanym (przez Skype). Z racji tego, że nasz gracz wyemigrował (mam nadzieję, że tymczasowo) do Szwecji, postanowiliśmy wykorzystać patent z komiksu Full Frontal Nerdity Aarona Williamsa i gościć go przez Skype'a, podczas gdy reszta drużyny (ja + 3 graczy płci obojga) zbiera się fizycznie w komplecie. Po dwóch sesjach stwierdzam "Rany Julek, to działa!" Owszem, jest trochę niuansów technicznych: kamerka musi być ustawiona tak, by obejmowała wszystkich, dlatego zrezygnowaliśmy z starego usadzenia MG (mnie) na przeciw graczy i teraz siedzimy...

KB#32 Technika - dekoracja czy coś więcej?

14-06-2012 20:24
15
Komentarze: 2
W działach: karnawał blogowy, KB, przemyślenia, RPG
KB#32 Technika - dekoracja czy coś więcej?
Wpis powstał jako część 32 edycji Karnawału Blogowego Technika - z greckiego technē (sztuka, rzemiosło, kunszt, umiejętność) to dziedzina działalności, polegająca na wytwarzaniu zjawisk i przedmiotów nie występujących naturalnie w przyrodzie. Na potrzeby poniższego artykułu pod tym pojęciem będziemy rozumieli też wszystkie wytwory techniki. Tworząc setting S-F często stajemy przed pytaniem - jaką rolę odgrywa w naszym świecie technika? Częstokroć technika to tylko estetyka plus klucz do zawieszenia niewiary. Blastery, kosmiczne myśliwce, skoki w nadprzestrzeń - to tylko dekoracje charak...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz III

08-03-2012 00:17
17
Komentarze: 17
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Poniżej trzecia część wrażeń. Tym razem tylko opis świata i Wolnego Miasta Chicago, bo tylko tyle miałem czas przeczytać. Na wstępie zaznaczę, że po przeciętnej historii/wprowadzeniu, całkiem niezłej cybernetyce, poprawnej (choć nie bez wad) sieci i kiepskim sprzęcie, opis świata to fragment, który autentycznie mi się spodobał. Początek może nie jest najlepszy, bo zaczyna się od Unii Środkowoafrykańskiej, czyli izolacjonistycznego mocarstwa zajmującego większą część Afryki. Biedni, gnębieni Afrykańczycy w ciągu dziesięcioleci z zadupia świata stali się potęgą (tak, tak to jest zarysowane w p...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz II

05-03-2012 15:04
15
Komentarze: 14
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Pierwsza część wrażeń z lektury TUTAJ. Pod koniec poprzedniego rozdziału jest jeszcze jedna, ważna rzecz - zasady reputacji. Zasady są dość proste: mamy punkty reputacji, które dostajemy/tracimy zależnie od tego, jak się zachowujemy. Dbanie o styl jest wynagradzane, zdradzenie zleceniodawcy karane, itd. (o dziwo premiowane jest pomaganie potrzebującym a karane ich krzywdzenie i to od każdej skrzywdzonej osoby, co IMHO totalnie nie pasuje do złego dyrektora czy szefa mafii, w których możemy się wcielić... a którzy powinni mieć reputację ujemną liczoną w tysiącach). Jak wykorzystujemy punkty...

Wrażenia z lektury Interface Zero, cz I

05-03-2012 00:01
18
Komentarze: 17
W działach: marudzenie, RPG, SWEPl
Uwaga - poniższe nie jest pełnoprawną recenzją. To jedynie wrażenia z lektury, pisane na bieżąco, raczej nieskładne. Muszę je spisać, by mi gdzieś nie uciekły, a skoro już mam to zrobić, to wolę się nimi podzielić. Układ podręcznika od początku budzi moje zastrzeżenia. Najpierw opowiadanie - standard, nawet niezłe jak na podręcznik RPG. Potem leksykon. A potem... historia? Nie ma żadnego wstępu, żadnego "o czym jest ta gra", żadnej listy inspiracji, żadnego "co znajdziesz w każdym rozdziale"? Cholera, nie podoba mi się. Dobry podręcznik poświęca chwilę na wyjaśnienie, w co właściwie gramy. S...

KB#28 Czym jest rasa w RPG?

02-02-2012 12:09
26
Komentarze: 20
W działach: przemyślenia, RPG, KB
KB#28 Czym jest rasa w RPG?
Notka o KB#28 TUTAJ. Rasa określa przede wszystkim wygląd, wizerunek postaci. To pierwsza i najważniejsza zewnętrzna cecha, która definiuje postać: nawet najbardziej charakterystyczny strój możemy zmienić. Rasa, niezmienna, jest zaś tym, kim jesteśmy naprawdę. Chcemy być wielkim, twardym kolesiem, przy którym Pudzian to chuchro? Nie tworzymy sobie napakowanego człowieka - tworzymy sobie Ogra. Chcemy być mega seksowną laską albo czarującym (czasem dosłownie) uwodzicielem? W rubryce "rasa" wpisujemy zgrabne i powabne "elf". Chcemy, by rasa mocno pokazywała na zewnątrz kim jest nasza postać i...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.