Blog

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 56.

Broń w horrorze

12-07-2013 00:36
10
Komentarze: 15
W działach: przemyślenia, RPG, zombie
Broń w horrorze
Ostatnio nudziło mi się w komunikacji miejskiej, więc z pomocą telefonu i Google Drive, wysmarzyłem poniższą notkę. Miłej lektury.  W zdecydowanej większości horrorów (zwłaszcza horrorów akcji), bohater prędzej czy później sięga po oręż by zgładzić swoich wrogów. Bohaterowie na sesji RPG sięgną po broń jeszcze szybciej: bo są świadomi gatunku (genre savvy), bo zwykle nie znoszą bezczynności, bo wiedzą, że są bohaterami. Paradoksalnie jednak, to nie rolą graczy jest się wyposażyć jak najlepiej, ale rolą MG podrzucić im oręż który uczyni walkę klimatycz...

Jak szybko zrobić zwój na LARP-a

07-06-2013 00:34
3
Komentarze: 11
W działach: LARP, Gerard poleca
Jak szybko zrobić zwój na LARP-a
Kilka zdań wstępu. Zgłosiłem się, by przygotować trzy zwoje na LARP-a Maga: Przebudzenie na którym grywam od jakiegoś czasu (darmowe PD-ki nie chodzą piechotą). Postanowiłem włożyć w to trochę serca i zrobić fajne uchwyty do zwojów. Efekt, jak na ilość włożonej pracy, jest bardzo dla mnie satysfakcjonujący, więc postanowiłem się podzielić.  Założenia- uchwyty miały być względnie klimatyczne: najlepiej, gdyby były drewniane z jakimiś okuciami/nasadkami na końcach. - zwoje powinny być wielorazowego użytku: powinno się dać wymienić papier/pergamin przed kolejnym LARP-em. - cało...

System autorski w klimatach dystopii na Polter.pl - ktokolwiek widział...

01-05-2013 01:21
0
Komentarze: 9
W działach: RPG
Dawno, dawno temu (z 5-7 lat co najmniej), ktoś tu, na Polterze opisywał system autorski nad którym pracuje, w klimatach dystopii lat 30 XXw. Wśród inspiracji było m.in. "Dark City" czy "Metropolis" Fritza Langa. Przyznam, że tamte opisy bardzo mi się podobały, ale za cholerę nie mogę ich znaleźć, a chciałbym niedługo poprowadzić w podobnych klimatach. Jednym z motywów charakterystycznych byli ponurzy agenci rządowi (tacy Men in Black) którzy mieli zdolność ograniczonej prekognicji i potrafili np. przewidzieć gdzie schowa się przeciwnik (i zacząć strzelać w tamtym kierunku) albo uniknąć ataku,...

Jak stworzyć sandboxowy moduł do RPG?

09-04-2013 20:36
9
Komentarze: 20
W działach: przemyślenia, RPG
Jak stworzyć sandboxowy moduł do RPG?
Wbrew pozorom nie jest to artykuł poradnikowy, który wyłoży wam, drogim czytelnikom, problematykę tworzenia sandboxów. Mam jednak nadzieję, że te kilka sekund poświęconych na kliknięcie w link okaże się dla was przydatne, ponieważ to zaproszenie do dyskusji na temat tego typu modułów/gier. Przyznam szczerze: prowadziłem kampanie sandboxowe, o otwartym świecie. Nigdy jednak nie korzystałem z pomocy do gry, nieraz utożsamianych z modułami sandboxowymi: mapek heksowych, tabel spotkań losowych, generatorów łupów itp. A chciałbym zacząć. Przede wszystkim, chciałbym opisać setting na modłę sandb...

Językowy dylemat

16-12-2012 03:40
20
Komentarze: 29
W działach: marudzenie, przemyślenia, RPG, z szuflady, SWEPl
Językowy dylemat
Mam pozornie prosty dylemat i pomyślałem, że zwrócę się do was o radę. Od jakiegoś czasu piszę, nazwijmy to roboczo, heartbreakera. Rzecz nazywa się Las Torres, i jest, najprościej mówiąc, opisem dużego, współczesnego miejskiego settingu w stylu GTA, osadzonego na wybrzeżu Kalifornii, do sesji kryminalnych/sensacyjnych. Może o tym słyszeliście, bo pisałem o tym jakiś czas temu. I teraz pojawia się ta durna kwestia. Pisać po angielsku czy po polsku? Angielski: - nieźle znam ten język (oglądam/czytam w większości po angielsku), ale wciąż mam wrażenie, że popełniam błędy albo piszę zbyt sztyw...

Sesja na żywo + Skype

27-10-2012 19:26
16
Komentarze: 6
W działach: Gerard poleca, RPG, raporty z sesji
Będzie krótko graniu sesji na żywo, z jednym graczem zdanym (przez Skype). Z racji tego, że nasz gracz wyemigrował (mam nadzieję, że tymczasowo) do Szwecji, postanowiliśmy wykorzystać patent z komiksu Full Frontal Nerdity Aarona Williamsa i gościć go przez Skype'a, podczas gdy reszta drużyny (ja + 3 graczy płci obojga) zbiera się fizycznie w komplecie. Po dwóch sesjach stwierdzam "Rany Julek, to działa!" Owszem, jest trochę niuansów technicznych: kamerka musi być ustawiona tak, by obejmowała wszystkich, dlatego zrezygnowaliśmy z starego usadzenia MG (mnie) na przeciw graczy i teraz siedzimy...

Stek a'la Heime

02-10-2012 17:32
17
Komentarze: 18
W działach: gotowanie, Gerard poleca
Stek a'la Heime
Postanowiłem wrzucić na bloga przepis na stek, bo: a) a nuż zapomnę b) może się komuś przyda :-) Zaletą tego przepisu jest krótki czas przygotowania: marynatę się robi bardzo szybko, stek smaży się jeszcze szybciej. Niestety by mięsko złapało smak, musi się trochę pomarynować. Frytki też robią się bardzo szybko. Wada? Cena rostbefu (ja zapłaciłem 39zł za 1/2kg). Spróbuję tego przepisu z tańszymi rodzajami wołowiny (ligawa) i zobaczę czy smak jest drastycznie inny. porcja dla 2 osób Marynata: 2 łyżki cukru 1/2 szklanki wody 1/4 szklanki sosu sojowego 2 łyżki świeżego soku z cytryny (wystarc...

DayZ - jak długo przeżyjesz?

07-08-2012 20:14
7
Komentarze: 8
W działach: Gerard poleca, zombie
Czym jest DayZ? Każdy, kto interesuje się grami na PC-ta powinien wiedzieć. Jeśli jednak o DayZ nie słyszeliście, oto krótka prezentacja: to symulator survivalu w świecie opanowanym przez zombie - mod do symulatora wojskowego Arma II: Combined Operations. Możecie zajrzeć na stronę moda by przekonać się o co chodzi. Polecam też Wiki DayZ, gdzie znajdziecie m.in. poradnik, jak łatwo zainstalować mod. Ta produkcja to w stu procentach multiplayerowy sandbox, stawiający w dużej mierze na interakcje między ocalałymi (zombie to tylko tło) i nastawiona na realizm (istnieje możliwość np. śmierci głod...

KB#32 Technika - dekoracja czy coś więcej?

14-06-2012 20:24
15
Komentarze: 2
W działach: karnawał blogowy, KB, przemyślenia, RPG
KB#32 Technika - dekoracja czy coś więcej?
Wpis powstał jako część 32 edycji Karnawału Blogowego Technika - z greckiego technē (sztuka, rzemiosło, kunszt, umiejętność) to dziedzina działalności, polegająca na wytwarzaniu zjawisk i przedmiotów nie występujących naturalnie w przyrodzie. Na potrzeby poniższego artykułu pod tym pojęciem będziemy rozumieli też wszystkie wytwory techniki. Tworząc setting S-F często stajemy przed pytaniem - jaką rolę odgrywa w naszym świecie technika? Częstokroć technika to tylko estetyka plus klucz do zawieszenia niewiary. Blastery, kosmiczne myśliwce, skoki w nadprzestrzeń - to tylko dekoracje charak...

Bliźniaczy Żal – recenzja Gemini Rue

14-06-2012 17:08
9
Komentarze: 1
W działach: Gerard poleca, cyberpunk
Bliźniaczy Żal – recenzja Gemini Rue
Przygodówki to gry z zapomnianej epoki. Ukryte poza czujnym spojrzeniem mainstreamu, są trochę jak krokodyle, pozostałość po wielkich jaszczurach w erze ssaków – zaciekle trzymają się swojej niszy, ale nie mają szans na rywalizację z gigantami przemysłu gier video. Fani tych gier to też raczej ludzie dojrzali, wspominający stare dobre czasy, gdzie historia szła w parze z mózgożernymi łamigłówkami, nad którymi siedziało się pół nocy. Sukces Double Fine Adventure na Kickstarterze zdaje się świadczyć o tym, że miłość do starych produkcji nie minęła. Na tym sentymencie doskonale gra Gemini R...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.