Artykuły

Wyświetlono rezultaty 21-39 z 39.
Śladami zbrodni

Śladami zbrodni

Zabójcza gra między gliną a psychopatą o życie ofiary

21-12-2007 19:07 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 12
Uwaga: w poniższym tekście termin psychopata jest używany w znaczeniu potocznym, a nie naukowym. Autobus był prawie pusty. Adam skulił się na fotelu i schował głowę w kołnierz pomiętego prochowca. Nie zależało mu na niczym innym, poza dojechaniem do domu. Dojechać, zamknąć się na cztery spusty, nie...

Szczep Szeolu

15-11-2007 20:53 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 2
Zakręcona muzyka z iPoda wesoło szumiała mu w uszach, gdy przechadzał się z koszykiem wśród licznych, sklepowych półek. Proszek do prania, płatki dla Margaret, pasta do zębów… Przystanął na chwilę, i westchnął – to, że potrafił subtelnym ruchem ręki zmieniać rzeczywistość nie oznaczało j...
Po złej stronie torów

Po złej stronie torów

20-09-2007 21:01 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 28
Tak blisko, a tak daleko Dobry horror potrzebuje uczucia alienacji i odosobnienia. Gdy filmowe potwory wychodzą na ulice miast i zaczynają mordować ludzi (a do akcji wkracza Gwardia Narodowa) upada atmosfera strachu i osaczenia – obraz nieubłaganie zmierza w stronę kina akcji. Dlatego też au...

A zwycięzcą jest…

Czyli o tym, jak przestałem się bać i pokochałem Puchar

12-09-2007 19:10 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 6
Czternastu mężczyzn zgromadzonych w sali konferencyjnej. Za oknem noc. Choć różnią się posturą i strojami - wśród których odnaleźć można eleganckie marynarki, sportowe bluzy, czy nawet rycerskie szaty – już na pierwszy rzut oka widać, że łączy ich jedno. Blade, wyczerpane twarze i ochrypłe gło...

Jak konstruować filmowe sesje RPG

16-08-2007 14:49 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 21
Wielu Mistrzów Gry pragnie prowadzić sesje, które swym stylem i rozmachem będą u graczy wywoływać wrażenie, że znaleźli się w kinie i oglądają doskonałe dzieło filmowe. Takie sesje często zwiemy właśnie filmowymi. Niestety, jest to dość wymagający rodzaj rozgrywki i nie każdemu Mistrzowi Gry udaje s...

Test

jak w tytule

04-08-2007 23:07 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 0
Test dodawania artykułów.

Rozgrywka RPG jako umowa społeczna

02-07-2007 14:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 8
W przypisie do mojego artykułu o cierpieniu zdefiniowałem pojęcie umowy społecznej w odniesieniu do gier fabularnych jako nieformalne porozumienie zawarte pomiędzy uczestnikami sesji, określające jej zasady i regulujące przebieg rozgrywki. Pomimo upływu czasu, uważam, że definicja ta w większości n...
Al-Battar البتار

Al-Battar البتار

26-05-2007 14:58 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 24
Disclaimer: Niniejszy artykuł nie stanowi źródła wiedzy o Islamie, wykorzystuje tylko pewne elementy tej religii i kultury arabskiej, bądź wyobrażenia o nich. Nie ma na celu obrażać muzułmanów, a jedynie zapewnić dobrą rozrywkę na sesji RPG. Miałeś wiele szczęścia, przyjacielu. Widziałeś zbyt wiele...

Al-Battar البتار

26-05-2007 14:42 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 0
Al-Battar ?????? Niniejszy artykuł nie stanowi źródła wiedzy o Islamie, wykorzystuje tylko pewne elementy tej religii i kultury arabskiej, bądź wyobrażenia o nich. Nie ma na celu obrażać muzułmanów, a jedynie zapewnić dobrą rozrywkę na sesji RPG. Miałeś wiele szczęścia, przyjacielu. Widziałeś zbyt...

Ci, którzy wiedzą

26-04-2007 16:26 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 4
Disclaimer: Poniższy artykuł jest własnym wyobrażeniem autora na temat Świata Mroku. Niektóre zawarte w nim elementy mogą odbiegać od kanonu wyznaczonego przez podręczniki. Autor wychodzi z założenia, iż oceny przydatności jego pomysłów dokona nie oficjalna wykładnia wydawcy, a sam czytelnik. Ostat...

Equites

19-04-2007 16:49 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 5
EQUITES (l.poj: Eques) Nie myślcie, że to będzie prosta walka! Wielu z was być może już dziś przekona się, jaki smak ma prawdziwa śmierć. Może nawet będziecie mogli poskarżyć się na swój pieski los Stwórcy, który nas przeklął. Ale pamiętajcie - jeśli zwyciężymy, poić się będziemy Trzodą naszych wrog...

Ileż ja muszę ścierpieć, żeby się nacierpieć!

Cierpienie jako styl gry

21-12-2006 19:31 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 18
Przez lata słowami najlepiej opisującymi styl gry sporej części polskich erpegowców były "mrok i cierpienie". Dziś częściej używane są w znaczeniu pejoratywnym, mającym na celu wykpienie dyskutanta. Stało się tak ze względu na promowanie "cierpiętnictwa" jako jedynego słusznego stylu gry. Piłeczka z...

Klimat to my mamy. Umiarkowany kontynentalny.

04-12-2006 22:44 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 62
klimat 1. charakterystyczny dla danego obszaru zespół zjawisk i procesów atmosferycznych 2. nastrój jakiegoś miejsca, środowiska, utworu itp. Słownik języka polskiego PWN Powyższą definicję klimatu możecie z łatwością znaleźć w słowniku języka polskiego. Jednak wbrew przewrotnemu tytułowi, skupię...
Wróg u bram. Stalingrad 1942

Wróg u bram. Stalingrad 1942

Czyli o tym, jak Wydawnictwo Imperium pod Stalingradem poległo

20-09-2006 11:45 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 1
Wróg u bram. Stalingrad 1942 jest prawdopodobnie jedyną grą planszową polskiej produkcji, na której premierę czekałem ze sporym zainteresowaniem. Powodem jest tematyka. Jak sam tytuł wskazuje, gra opowiada o jednym z najciekawszych epizodów drugiej wojny światowej, bitwie o Stalingrad. Nic dziwnego,...
Takehiko

Takehiko

Konstrukty, cz. I

25-08-2006 21:02 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 3
Jest to pierwsza część serii "Kostrukty", w których postaram się wam zarysować kilka ciekawych koncepcji na te niezwykłe istoty. Samo zdefiniowanie "Konstruktu" sprawiło mi niemały kłopot, lecz koniec końców postanowiłem zdecydować się na następujące wyjaśnienie tego pojęcia: Konstrukt - świadoma b...
Teleport 2006

Teleport 2006

09-08-2006 11:20 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 9
Teleport 2006 wzbudził wiele kontrowersji jeszcze zanim pierwszy uczestnik postawił swoją stopę na szkolnym parkiecie. Na forum Poltergeista wspominano zarówno fatalnie zorganizowaną poprzednią odsłonę konwentu (która przypieczętowana została hasłem "Wrocław przeprasza za Teleport"), jak i kwestię t...
Długie są macki Chaosu...

Długie są macki Chaosu...

22-04-2006 09:16 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 35
Długie są macki Chaosu… Czyli w jaki sposób sprowokować graczy do nieświadomego przejścia na drugą stronę barykady? Najpierw parę słów wstępu… Wielu graczy ma zwyczaj postrzegania Starego Świata w barwach biało-czarnych. Tak samo z odgrywanymi przez nich postaciami. (W tej chwili za...

Scenariusz - Operacja Epsom

Bitwa o wzgórze 112

24-01-2006 12:25 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 1
"Operacja Epsom" 26 Czerwca 1944 Francja Południowy zachód od Caen Żołnierze! Dziś rusza ofensywa, która ma na celu przebicie się przez niemieckie linie na południowym zachodzie od Caen - na rzekach Odon i Orme. Umożliwi to okrążenie Caen od południa i ostateczne rozbicie sił niemieckich w tym regi...

[Mein Panzer] Mała rzeka, dużo dymu

Zadyma w małym francuskim miasteczku

11-12-2005 15:59 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 9
Scenariusz bitwy opierał się na forsowaniu rzeki przez połączone siły angielsko -amerykańskie. Kluczowymi punktami starcia były dwa z czterech mostów położonych na skrzydłach natarcia. Ramy czasoprzestrzenne - Francja, 1944. Streszczając przebieg walk: brytyjskie lewe skrzydło pod osłoną dymu gładk...