Artykuły

Wyświetlono rezultaty 1-20 z 39.
Ludzie LARP-y piszą cz. V

Ludzie LARP-y piszą cz. V

22-06-2010 14:00 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 0
Poprzedni odcinek wypełniony był rożnymi informacjami. Wspominałem w nim nieco o settingu i o tym, jakie ma znaczenie dla LARP-a. Zapoznaliście się z kilkoma mechanikami, które można wykorzystać w rozgrywce, oraz otrzymaliście porady dotyczące rekwizytów i aprowizacji LARP-ów. W ostatnim, najważniej...
Ludzie LARP-y piszą cz. IV

Ludzie LARP-y piszą cz. IV

03-05-2010 13:17 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 3
Poprzedni odcinek poświęcony był rolom i ich odtwórcom. Dowiedzieliście się między innymi, jak wymyślić i opisać ciekawą postać, jak dobrać graczy do ról oraz jak przedstawić postacie przed grą tak, by zapadły w pamięć. Dziś wspomnę co nieco o settingu i o tym, jakie ma znaczenie dla LARP-a, przedst...
Eclipse Phase

Eclipse Phase

Kilka słów na temat tajemnic transhumanizmu

31-03-2010 22:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 68
Trudno mi jednoznacznie zdefiniować transhumanizm. W najszerszym ujęciu można go określić jako nurt intelektualny, którego podstawowym postulatem jest rozwój technologii i nauki, mający na celu pokonanie ludzkich ograniczeń - takich jak fizyczna ułomność, choroby, starzenie się i śmierć. Dla nas, fa...
Obiekt R/W0036 - Tomasz Bukowski

Obiekt R/W0036 - Tomasz Bukowski

27-10-2009 14:40 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 4
Wydawnictwo Sol ostatnimi czasy nie próżnuje. Mieliśmy okazję czytać już dwa tomy przygód podpułkownika Grobickiego (www.1939.com.pl oraz www.1944.waw.pl) pióra Marcina Ciszewskiego. Chodzą też słuchy, że ma się ukazać kolejna książka tego samego autora. Tymczasem niespodzianka − wydawnictwo p...
www.1944.waw.pl - Marcin Ciszewski

www.1944.waw.pl - Marcin Ciszewski

17-06-2009 15:58 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 5
Rok temu mieliśmy okazję po raz pierwszy zapoznać się z losami podpułkownika Grobickiego i przekonać się, jaki będzie rezultat starcia polskich żołnierzy XXI wieku z elitarnymi oddziałami Wermachtu podczas wojny obronnej Polski 1939 roku. W powieści www.1944.waw.pl powracają bohaterowie, którzy prze...

Ludzie LARP-y piszą cz. III

27-04-2009 23:20 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 2
W poprzednim odcinku dowiedzieliście się, jak brać się do pracy nad LARP-em, poznaliście frakcje i zasady sterowania graczami na potrzeby LARP-a. Dziś odcinek poświęcony rolom i ich odtwórcom. Dowiecie się między innymi, jak wymyślić i opisać ciekawą postać, jak dobrać graczy do ról oraz jak przedst...

Ludzie LARP-y piszą cz. II

08-04-2009 23:05 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 3
W poprzednim odcinku mieliście okazję przeczytać wstęp do artykułu Ludzie LARP-y piszą, poznać mocne i słabe strony LARP-ów teatralnych oraz prześledzić wywód na temat struktury fabuły. Dziś opowiem co nieco o rozpoczynaniu pracy nad LARP-em. Będziecie mieli również okazję dowiedzieć się wiele o fra...
Solfagos

Solfagos

01-04-2009 16:44 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 10
Dlaczego polowałeś na moim stepie? Jesteś głodny, mieszczuchu? Naucz się karmić tak jak my. Czystym cierpieniem. Zostaniesz tak przywiązany aż do następnego zmierzchu. Nie krzycz, bo rozerwę ci gardło. Płoszysz zwierzęta. Spokrewnieni to z natury istoty społeczne, lubujące się w intrygach i polityk...

Ludzie LARP-y piszą cz. I

31-03-2009 23:58 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 6
Na LARP-y zwracam uwagę tuż po otwarciu informatora konwentowego, lecz nie oznacza to, że gram w nie tylko na konwentach. W niedziele, zamiast przesiedzieć cały wieczór w domowym zaciszu, tłukę się autobusem do zadymionej knajpy, gdzie przebieram się w niewygodny strój i wcielam w swą rolę. Co więce...
New Wave Requiem

New Wave Requiem

Witamy w latach 80-tych maleńka

09-03-2009 18:14 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 15
Szczerze mówiąc, nakręciłem się na ten podręcznik. Gram w Requiem już na tyle długo, że potrzebuję jakiejś odmiany. Dlatego też, gdy tylko usłyszałem o New Wave Requiem i zobaczyłem szałową okładkę, pomyślałem sobie - muszę to mieć! Połączenie sentymentu do tamtych lat z nieco zwariowanym pomysłem n...
Volatofelis

Volatofelis

Kocur z Bestiariusza

22-01-2009 18:22 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 15
Uczniu, który czytasz te notatki, wiedz, że u progu trzeciego millenium od narodzin Wyroczni Jerozolimskiej, Jezusa z Nazaretu zwanego Chrystusem, treści poniższe są równie aktualne, jak przed wiekami. Choć nasz Zakon posiada liczne zapiski o theriomorfach (theriotropach) jak i sanguinofagach, świat...
Dungeons & Dragons 4th Edition

Dungeons & Dragons 4th Edition

Nowa odsłona D&D okiem zewnętrznym

01-01-2009 22:02 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 49
Być może część z was zastanawia się, jak to się stało, że redaktor działu Świata Mroku dostał do recenzji 4 edycję D&D. Wieloletni spór między zwolennikami tych systemów sugerowałby, że w niniejszym tekście powinna się znaleźć ogromna ilość jadu i krytyki. Czas chyba jednak zerwać ze stereotypami, g...
Warsztat dedekowca

Warsztat dedekowca

Jak Gerard robił planszę do D&D i co z tego wynikło

10-10-2008 16:11 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 20
Zapewne wiecie, jak to jest. Postacie stworzone, przygoda wymyślona – czas grać! Zaraz… czegoś nam jeszcze brakuje. W 4 edycji D&D oprócz standardowych akcesoriów (podręczniki, karty postaci, kostki, ołówki i gumki) do gry potrzeba czegoś więcej. Jeśli zamierzamy w pełni wykorzystać zal...
Singrapho

Singrapho

04-09-2008 20:00 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 3
Wystarczy, że podpiszesz na przerywanej linii. Aha, jest tylko jeden haczyk… nie mdlejesz na widok własnej krwi, prawda? Singrapho jest naprawdę starą linią krwi – ślady jej istnienia można odnaleźć zarówno w średniowieczu, jak i w czasach starożytnych. Chyba najwięcej wspomina się o n...
Na celowniku

Na celowniku

04-08-2008 18:00 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 17
Słowem wstępu Poniższy artykuł stanowi poradnik radzący Narratorowi, jak ubarwić sesje, które toczą się dookoła zabójstw. W swoim poprzednim artykule pt. Śladami zbrodni, omawiałem postacie psychopatycznych morderców. Ten tekst dotyczy z kolei sytuacji, w której gracze wcielą się w postacie rządowy...
Strach się bać

Strach się bać

O horrorze w Świecie Mroku

20-03-2008 16:58 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 17
Świat Mroku wydaje się być doskonałym systemem do poprowadzenia horroru. Stylistyka podręcznika, ilustracje, zawarte w nim wstawki fabularne czy pomysły na przygody doskonale do tego nastrajają. Problem polega na tym, by ów nastrój i fajne inspiracje umieć zaprezentować na sesji. Jeśli jednak nie wi...
www.1939.com.pl - Marcin Ciszewski

www.1939.com.pl - Marcin Ciszewski

07-03-2008 09:38 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 27
W swoim życiu czytałem kilka polskich utworów z gatunku alternate history, napisanych w patriotycznym duchu, gdzie Rzeczpospolita triumfowała, a biało-czerwony sztandar powiewał, zależnie od fantazji autora, nad większą lub mniejszą częścią ziemskiego globu. Muszę przyznać, że jestem już zmęczony ws...
Jak zostać Mistrzem?

Jak zostać Mistrzem?

Mistrzem Mistrzów, oczywiście

25-01-2008 01:41 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 14
W moim poprzednim artykule, poświęconym Pucharowi Mistrza Mistrzów, relacjonowałem jego odsłonę, która miała miejsce na Polconie 2007. Niedługo czeka nas następny Puchar - tym razem na konwencie Pyrkon. Ten tekst powstał po to, by zachęcić was do wzięcia udziału w tej imprezie. Nie będę jednak pisał...
Dealmakers Inc.

Dealmakers Inc.

24-01-2008 20:39 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 36
"Co chcę zrobić? Ubić interes. Dosłownie.” - Doradca handlowy Dealmakers Inc. podczas spotkania z klientem specjalnym." Dealmakers Inc. sprawia wrażenie typowej, bezdusznej korporacji, która wykorzystuje pracowników, oszukuje klientów i niszczy konkurencję wszelkimi dostępnymi środkami. Jest...

Złudna lokalność

07-01-2008 18:00 | Paweł 'Gerard Heime' Jasiński | Komentarze: 18
Nowy Świat Mroku jest, przynajmniej według założenia, lokalny. White Wolf wyposażył system w mechanizm (przede wszystkim fabularny), który ma o to zadbać. Istoty nadnaturalne nie mają po co podróżować (wyjątkiem jest, oczywiście, Prometejczyk - artykuł go w żadnym stopniu nie dotyczy), a nawet jeśli...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.